Uyku Problemleri Neden Olur?

Sağlıklı uyku, yaşam kalitemiz ve vücut sağlımız için oldukça önemli. Ancak birçok kişi sağlıklı ve düzenli uyku konusunda sorunlar yaşıyor. Peki uyku problemleri neden olur? Uyku problemlerine iyi gelecek yöntemler neler? İşte cevabı…

Düzenli ve sağlıklı uyku, vücut sağlığınız ve ruh sağlığınız için oldukça önemli. Ancak son yıllarda, gerek günlük yaşantının yoğunluğu, stres, yeme alışkanlıklarımız gibi nedenlerle uykusuzluk sorunu oldukça arttı. Peki uyku problemi neden olur? Uyku problemlerine iyi gelecek yöntemler neler?  Psikiyatrist Dr. Alişan Burak Yaşar, uyku problemleri hakkında merak edilenleri anlattı.

UYKU PROBLEMLERİ NEDEN OLUR?

Uykusuzluk probleminin oluşmasında birçok neden vardır. Yaş ilerledikçe uyku uyumama şikayetinde, uykusuzluk yakınmasında artış görülebilir. Uykusuzluğun en yaygın nedenlerinden bazıları şöyle:

-Duygulanım bozuklukları, depresyon,

-Alkol ve diğer maddelerin kötüye kullanım,

-Panik bozukluklar,

-Uyku öncesinde aşırı yeme içme,

-Uyku için uygun saatlere kurallara uyulmaması,

-Uykudan önce çay-kahve gibi içeceklerin fazla tüketilmesi,

-Yatağın uyku dışı amaçlar için kullanılması (Yazı yazma, TV izleme, cep telefonuyla ilgilenme)

-Huzursuz bacak sendromu

UYKU PROBLEMİNE İYİ GELECEK YÖNTEMLER NELER?

Uykuya dalmakta ve uykuda kalmakta zorlananlar için önerilerde bulunan Psikiyatrist Dr. Alişan Burak Yaşar, ‘Yatakta uyanık olarak çok fazla vakit geçirmek yerine gerçekten uykulu hissettiğinizde uyumaya çalışmak uyku kalitenizi olumlu yönde etkileyecektir. 20 dakika veya daha uzun bir süre boyunca tekrar uyuyamadıysanız kalkıp uykulu hissedene kadar beklemek ve daha sonra tekrar denemek uykuya dalmanızı kolaylaştıracaktır. Yatağınızı uyumak dışında başka bir amaçla kullanmamaya özen göstermelisiniz. Böylece vücudunuz yatağı uyku ile ilişkilendirecektir ve uyumak daha kolay olacaktır’ diye konuştu.

Sağlıklı ve Dengeli Bir Diyet Uyumanıza Yardımcı Olur

Yatmadan önce yapılan 15 dakika esneme/gevşeme hareketlerinin faydalı olacağını söyleyen Yaşar, ‘Geceleri sık sık saati kontrol etmek uykunuzu kaçırabilir ve uykusuzluk durumuna ilişkin olumsuz düşüncelerinizi pekiştirebilir. Sağlıklı ve dengeli bir diyet iyi uyumanıza yardımcı olur. Yatmadan hemen önce ağır bir yemek tüketmek uykunuzu bölebilir’ dedi.

Kahve, Uykunuzu Olumuz Etikler 

Yatağın ve yatak odasının uyumak için sessiz ve rahat olmasının önemli olduğunun altını çizen Yaşar, ‘Sabahın erken saatlerinde gelen ışığı bloke etmek için perdeleri çekmek, göz maskesi kullanmak ve eğer gürültü varsa kulak tıkacı takmak iyi bir fikir olabilir. Kötü bir gece uykunuz olsa ve uyandığınızda yorgun hissetseniz de gün içindeki aktivitelerinizi planladığınız şekilde yapmak uyku kalitesi açısından faydalı olacaktır. Eğer gece uykunuzu alamadıysanız, gün içerisinde ne kadar kafein tüketseniz de bu bir gece önceki uykunuzu telafi edemez, aksine o gece alacağınız uykuyu da negatif yönde etkiler” şeklinde konuştu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir