AstraZeneca aşısı alarm veriyor! Peki yan etkileri neler?

Koronavirüse karşı Oxford/AstraZeneca tarafından geliştirilen aşının kullanımı, Avrupa’daki 19 ülke tarafından durduruldu. Norveç’in Oslo Üniversitesi Hastanesi’nde görevli Profesör ve Başhekim Pal Andre Holme, aşının birçok ülkede durdurulmasına neden olan yan etkilerden kan pıhtılaşmasına yönelik açıklamada bulundu.

“PIHTILAŞMA ARASINDA BAĞLANTI KURULABİLİR”

Holme, aşı ile kan pıhtılaşması arasında bağlantı kurulabileceğini ifade ederek, kan pıhtılaşmasının bağışıklık sisteminin aşıya verdiği bir tepki olabileceğini söyledi.

Holme açıklamasında, “Bir bağlantı olduğunu söylerken dikkat edeceğim, ancak yakın zamanda bu kişilerin aşılanmaları ile nadir belirtiler arasında bir bağlantı olduğuna inanmak mantıklı. Kan pıhtılaşmasını ve düşük trombosit seviyelerini tetikleyen bir bağışıklık tepkisi var gibi görünüyor. İlaçların neden olduğu benzer durumları biliyoruz” ifadelerine yer verdi.

“ASKIYA ALINMASI YERİNDE BİR KARAR”

Spahn, Facebook sayfasından yaptığı açıklamada, önlem olarak AstraZeneca aşısının birkaç gün kullanımının durdurulduğunu anımsattı.

Aşılama kampanyasındaki denetimin işlediğini kaydeden Spahn, “Bu, dikkat ettiğimizi gösteriyor. Bildirilen olayları ciddiye alıyoruz ve kontrol edilecek bir şey varsa onu da kontrol ediyoruz.” ifadesini kullandı.

Jens Spahn, bu uygulamanın, aşılara olan güveni artırması gerektiğini belirtti.

Avrupa İlaç Ajansının (EMA), yarın AstraZeneca aşısı konusunda nasıl devam edileceğine ilişkin bir ilk değerlendirme yapmasını beklediğini dile getiren Spahn, “AstraZeneca kullanılmayacaksa da bunu şu an için bilmiyoruz ve pek olası da değil. O zaman çözümler bulmamız lazım.” değerlendirmesinde bulundu.

Aralarında Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya’nın da olduğu birçok Avrupa ülkesi, olası yan etkileri nedeniyle AstraZeneca aşısının kullanımını geçici olarak durdurmuştu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir